Какво означава точно израза „помпане на мускули“?

Помпане – увеличаване на мускулния обем поради от собствената си кръв и осмотично налягане. Помпането се използва в бодибилдинга преди изпълнението, както и за увеличаване на някои видове мускулна издръжливост.

Увеличете мускулите след тренировка Ако погледнете към себе си в огледалото след тренировка, ще видите, че тялото ви изглежда по-напомпано. Мускулите, с които сте работили, се пълнят с кръв, подуват се, стават по-добре видими под кожата. Това се нарича ефект на изпомпване.

В рамките на 30-60 минути след тренировка мускулите се освобождават от излишната кръв, която се разпръсква по тялото, отива до депото до следващата тренировка. И фигурата ви придобива обичайната си форма. Кръвта се втурва там, където е необходимо оптимално ниво на хранителни вещества и кислород. Това е, по време на упражнението – на работната мускулна група. Следователно, след тренировка, вие изглеждате на себе си повече, отколкото преди.

лигандрол

Помпени механизми

Когато изпомпвате, целенасочено изпомпвате мускулите с кръв. Има определени йони в кръвта, които теглят вода. По този начин течността навлиза в клетките и ги изпълва, увеличавайки обема. Напълно подутите клетки дават 5–10% увеличение на мускулния обем.

Поради изпомпването, всеки трениращ получава малко визуално увеличение на мускулната си маса. Кръвта се втурва в мускулите чрез упражнението. Процесът е придружен от специфично усещане за мускулна експанзия: за вас е трудно да огънете ръката, например, защото бицепсите се намесват. В този момент се чувствате повече, което се потвърждава както визуално, така и чрез докосване. Това, което трябва да направите за да подтигнете този резултат е 15 повторения на упражнение.

Повишаване на теглото

Можете да използвате суперсет или отрицателни повторения. Също така, ефектът е добър за използване непосредствено преди състезанието и фотографията (ако участвате в такива събития).

Отслабване

Като тренировка за изгаряне на мазнини, многократните повтарящи се упражнения са повече от подходящи. Това е активно разхищение на калории и разширяване на границите на вашата издръжливост.

Увеличаване на силата Увеличаването на силата и изпълнението на упражненията в режим на изпомпване са напълно корелирани. Ако използвате правилно този вид обучение, можете да ускорите развитието на вашите индикатори за сила. Помислете за упражненията, в които упражненията за изпомпване ще дадат максимален резултат и къде ще бъдат безполезни.

Подходящи и неподходящи упражнения В различни източници можете да намерите подобни на всеки друг списъци на ефективни упражнения за изпомпване. Но преди да ги споменем, си струва да споменем, в кои упражнения този вид обучение няма да бъде полезен:
-мъртва тяга
-разтягане
-силови упражнения с голяма тежест ( Голямото тегло е истинско предизвикателство за костите и мускулите. Затова се използва в режим на ниско повторение. Усилията ви да клекнете 20 пъти с по-голямо тегло ще бъдат по-малко ефективни от помпата 30 пъти 40-60% от максимума.)

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

ten + eighteen =