Изследвания в областта на спорта, фитнеса и бодибилдинга

Милиони хора по света редовно се занимават със спорт.
Днес има маса от научно потвърдени данни, показващи положителен отговор на организма в отговор на енергийните натоварвания. Някои от тях ще разгледаме в тази статия.
10 минути тренировки на ден са достатъчни за здравето.

Кратките интензивни тренировки от поне 10 минути ще донесат същите ползи за здравето като часови упражнения във фитнеса.

Група учени от университета в Бостън установиха, че 10-минутно ежедневно упражнение в близко бъдеще ще помогне за подобряване на благосъстоянието. Учените смятат, че дори незначителната физическа активност ще донесе повече ползи за тялото ви от пасивността. Също така, експертите съветват да започнете малко, а не се опитвайте без тренировка незабавно да увеличите мускулната маса.

Диета + фитнес = перфектна фигура

Изследователите отново доказаха емпирично, че диетата сама по себе си не е достатъчна, за да се поддържа форма. Физическата активност в комбинация със здравословна диета намалява телесните мазнини и спестява мускулите по-добре от най-строгата диета.

Д-р Кевин Хол заедно с колегите си решили да открият кой метод е най-ефективен в борбата със затлъстяването. Те следваха процеса на отслабване на 11 души. Експертите са забелязали, че при строги диети „експерименталната” ще се загуби голяма част от мускулната маса заедно с мазнините, което води до загуба на физическа сила и увеличава риска от нараняване.

лигандрол

Изследователите препоръчват цялостен подход за решаване на проблеми с наднорменото тегло. Само една диета няма да е достатъчна за пълното възстановяване на формата.
Не прекалявайте във фитнеса

Прекомерното количество тренировки във фитнеса може да навреди на сърцето ви.

Вместо желаното удължаване на живота, спортните „фанатици“ могат да се качат в гроба. Лекарите казват, че редовната умерена физическа подготовка, особено бягане, има големи ползи за здравето, но злоупотребата със спорт може сериозно да му навреди.

За да получите само ползите от обучението, е необходимо да се ограничи времето за обучение от 30 до 50 минути на ден. Но обучението за един час или повече може да увреди сърцето. „Ако няма да участвате в Олимпийските игри, не бива да тренирате до точката на изтощение и да съсипете здравето си“, съветва авторът на изследването Джеймс О’Кийф.

Експериментът също така показа, че упражняване на 2-5 дни в седмицата има по-благоприятен ефект върху здравето, отколкото ежедневните упражнения.

Фитнесът ви прави по-умни

Чрез упражненията не само подобрявате формата си, но също така ви прави по-умни, казват учените.

Изследователите от Университета на Тексас стигнаха до това мнение, анализирайки данните на 1100 студенти – тяхното представяне в университета и редовността на посещението във фитнеса. Експериментът показа, че учениците, които са получили най-високата топка, в по-голямата си част са практикували най-малко 30 минути 3,52 пъти седмично, но хормонистите и трейниците са обучавали само 2,81 пъти седмично.ю

Упражнението подобрява функционирането на мозъка, което помага да се абсорбира и възприема нова информация. Спортът също така увеличава активността на префронталния кортекс, което увеличава паметта, ”казва авторът на изследването Xiofen Keating, доктор, доцент по кинезиология в Университета на Тексас.

Затова си струва да спрете да си измисляте извинения и да се позовавате на прекомерна заетост, за да не отидете във фитнеса.

Експертите установиха, че развитата мускулатура има положителен ефект върху дълголетието ви.

Шведски учени, след като са изследвали повече от един милион юноши по време на 24-годишен експеримент, са забелязали, че момчетата със слаби мускули в ръцете и краката имат повишен риск от преждевременна смърт с 25-30%.

Изследователите смятат, че това е така: редовните упражнения в залата намаляват риска от затлъстяване и броя на проблемите с кръвоносната система, което води до намален риск от преждевременна смърт.

„Физическата активност на всяка възраст носи ползи за здравето. Спортните дейности предотвратяват развитието на различни заболявания и укрепват имунната система ”, заявиха изследователите в интервю за списание BMJ.

Правилният ред на тренировки

Все още не можете да решите в какъв ред да изпълнявате упражненията? Учените ще ви помогнат да разрешите тази дилема.

Около половин час умерено аеробно упражнение, преди да вземете щангите, ще провокира по-голям скок на тестостерон в тялото, отколкото упражненията в обратен ред. Това проучване е публикувано в Journal of Strength & Conditioning Research.

Въпреки това, учените предупреждават: в процеса на аеробни упражнения също се произведеждат и ензими, които могат да блокират растежа на мускулите в процеса на силово обучение. Така че новият експеримент не намери решение на проблема, но само допълнително обърка спортистите.

На пръв поглед може да изглежда, че колкото повече тестостерон се освобождава, толкова по-добре. Но вълна от хормони не води до увеличаване на мощността по време на тренировките ”, казва професионалният треньор Марк Пери. Ако нямате възможност да изпълнявате аеробни и силови упражнения в различни дни на фитнеса, Пери съветва да започнете със сила. Това ще помогне за увеличаване на физическата сила и мускулна маса.

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

4 × one =