Как правилно да вдигате тежести

Този въпрос, който не може да се отговори в рамките на една статия, представлява интерес за всички започващи културисти. Ние няма да напишем книга, за да опишем подробно всички нюанси на силовите тренировки, но ще се опитаме да ви опишем най-важните аспекти на правилното обучение, разчитайки и придържайки се към които бързо ще постигнете желания резултат.

Основни правила

На първо място, бих искал да насоча вниманието ви към някои фактори, които не се вземат предвид, които е малко вероятно да изпомпват планини от мускули, дори и с правилния подход към обучението. Ако решите радикално да промените външния вид на тялото си към по-добро, както и да подобрите цялостното здраве, тогава трябва да спазвате основните правила:

Правилно и рационално хранене, с достатъчно съдържание на витамини, протеини и въглехидрати.
Правилната техника за правене на упражнения, както и правилно разработена програма за обучение.
Адекватна почивка между тренировки, както и качествен сън за възстановяване на мускулите и нервната система.

Придържайки се към тези правила, вие не само получавате желания резултат по-бързо, но и запазвате здравето си. Сега да разгледаме местата (дом, детска площадка, фитнес зала), в които можете да размахвате мускулите си.

Как правилно да правите упражненията у дома

В домашното обучение има и плюсове и минуси. Ако сте опитен спортист, познавате добре техниката си и имате необходимото оборудване за качествена тренировка, тогава тази опция може напълно да замени тренировките във фитнеса.

Ако сте начинаещ и не разполагате с достатъчно оборудване или въобще не притежавате, по-добре е да започнете домашни тренировки само след като получите инструкции и препоръки от опитен треньор, който лесно може да бъде намерен във всеки спортен клуб. Той ще разработи за вас индивидуална програма за обучение.

Плюсове на домашни тренировки

Спестявате време. Няма нужда да стигате до най-близкия фитнес център.
Спестяване на пари за спортна екипировка (мряна, гири, симулатор).
Обучение по всяко удобно за вас време, независимо дали е празник или почивка.

Минусите при домашните тренировки

Необходимо е да се закупи специално оборудване (мряна, гири, симулатор). Също така, това ще изисква допълнително пространство в къщата или апартамента.
Липса на партньор (ако се обучавате у дома си), който ще ви застрахова в подходящия момент или ще ви помогне да направите упражнението „до провал“.
Липсата на треньор, който да следи качеството на упражненията.

лигандрол

Заключение: за да можеш правилно да се люлееш у дома, трябва поне да имаш техниката на упражненията, както и да разполагаш с всичко необходимо спортно оборудване. В този случай, домашните тренировки са почти толкова добри, колкото тренировките във фитнеса.

Как правилно да тренирате на открито

Обучението на открито е най-подходящо за начинаещ спортист. С помощта на хоризонтална лента и лостове можете да изпомпвате мускулите си, както и да ги подготвяте за по-сериозно силово обучение с щанги или гири.

За професионалистите, хоризонталната лостове и успоредните решетки са добър начин за затопляне на мускулите преди тренировката за сила. Също така трябва да се отбележи, че високата повтаряща се работа със собственото си тегло перфектно изгаря мазнините и развива издръжливост на спортиста. Също така, тренировките на открито са чудесен начин да поддържате мускулите си в добра форма между тренировки за сила във фитнеса или като допълнение към тренировката след домашни тренировки.

Не забравяйте, че най-важното е техниката! Няма нужда да се потрепва и да се извива с издърпвания на бара, по-добре е да правите по-малко повторения, а да ги изпълнявате качествено.

Как правилно да тренирате във фитнеса

Фитнес залата е може би най-доброто място за сериозно „изпомпване“ на всяка мускулна група на тялото. Залата разполага с цялото необходимо оборудване (щанги, гири, тежести, симулатори) за постигане на положителен резултат възможно най-бързо. И сега, когато сте готови за сериозни тежести и товари, ще ви кажем как да тренирате във фитнеса.

За да постигнете желания резултат, трябва да:

Създайте индивидуална програма за обучение.
Да работите не само в горната част на тялото, но и за долната.
Извършвайте упражнения качествено, гладко.
Не вдигайте тежести повече от един час, както и повече от три пъти седмично.
Яжте правилно и спете достатъчно.
Веднъж на тримесечие, правете почивка от една седмица.
Не пропускайте тренировки (изключение е само 6 точки).

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

two × 3 =