Перфектната закуска за спортисти

Има много различни теории и мнения, някои от които твърдят, че сутрешното хранене трябва да съдържа само протеинова основа. Други твърдят, че за закуска е по-добре да се ядат повече въглехидрати. Кой от тях е прав, а кой не е? В тази статия ще се опитаме да го разберем.

Закуска на спортиста

През нощта,докато спим сме сити, а на сутринта се събуждаме почти „гладни“. Затова закуската е най-важното нещо за човек, който активно се занимава със спорт.

Ние сме на мнение, че закуската на спортиста трябва да съдържа различни количества протеини и въглехидрати, в зависимост от вида на изграждането на тялото.

Ако искате да наддавате тегло, тогава вашата закуска може да съдържа около същото количество от протеини и въглехидрати (Приблизително 50% от протеините, 50% от въглехидратите).-ектоморф
Ако сте мезоморф, пребройте приема на сутрешната храна, така че количеството протеин в него да надделее над количеството въглехидрати (Приблизително 65% от протеините, 35% от въглехидратите).
Ако сте “ендоморф”, тогава тялото ви вече има достатъчно енергия и затова препоръчваме да се сведе до минимум храна, богата на въглехидрати (приблизително 75% от протеините, 25% въглехидрати).

лигандрол
Ектоморфите са слаби, понякога дори кльощави; костите им са тънки, а метаболизмът – бърз.

Мезоморфите имат добре развита мускулатура; естествено атлетични и здрави индивиди, които трупат мускулна маса с лекота.

Ендоморфите са предразположени към трупане и задържане на мазнини; имат едри кости и стави; чистенето на мазнини е проблемно.

Какво не трябва да приемате на закуска

Не всеки продукт е подходящ за закуска, предупреждават американските диетолози. Те по никакъв начин не оспорват, че сутрешният прием на храна едва ли е най-важният през деня, но чрез експерименти са установени няколко важни правила.

Например, банани, консумирани на празен стомах поради изобилието на магнезий, могат да причинят сърдечна недостатъчност. Портокалите, чесънът и пушените продукти, които удрят празен стомах, могат да предизвикат гастрит. Също така за закуска не трябва да се ядат домати, хурми, краставици, чушки и сурово зеле. Що се отнася до киселото мляко, специалистите по хранене съветват да го запазите за втората закуска, защото ако я ядете на празен стомах, тогава агресивният стомашен сок ще отрече всичките му полезни свойства.

Яйца за закуска – най-добрата диета?

Досега се смяташе, че този продукт е доста калоричен и съдържа също холестерол. Оказа се обаче, че ако има не повече от две яйца на ден, тогава процесът на намаляване на теглото не пречи.

В проучването участват 450 човека на средна възраст, които са разделени на две групи. Първата група се храни с нискокалорични храни, като елиминира яйцата от менюто, а втората група следва същата диета, но вече с яйца. В края на експеримента се оказа, че теглото на доброволците намалява приблизително еднакво и в двете групи.

Рецептата за вкусна и здравословна омлет за закуска

Съдържа приблизително 40-45 g протеин.

съставки:

Яйца – 6 бр. (от тях разбийте само 2 цели, а от другите 4 отнемаме само белтъка)
Сирене твърдо – 50-70 г (Всъщност, ако искате да натрупате тегло)
Маслиново масло – 1 супена лъжица.
Лук – 1 бр.

Мнение на професионалисти в областта на културизма и фитнеса
Станислав Линдовер (Магистър по спортна култура)

Ако говорим за първото хранене, то категорично настоявам, че трябва да приемаме протеинова смес. В идеалния случай, това е бързо разграждащ се протеин. Препоръчвам ви да използвате бързо протеин след събуждане и след известно време (след 15-20 минути), можете да приемате въглехидрати със среден или нисък гликемичен индекс като закуска. Това може да бъде греш, ориз или овесена каша, за предпочитане на вода.

Сергей Югай

(Магистър по спортна култура)

След като се събудя приемам част от суроватъчен протеин. Веднага пия две мерителни лъжици суроватка с вода и след това, след около 20-30 минути, вземам твърди храни, много често това са яйчни белтъци и овесени ядки с вода.

Сергей Миронов

(Шампион по културизъм в Абсолютния Северозападен бряг)

Обикновено се приемат яйчни белтъци или овесена каша. Лично аз често ям яйца със зеленчуци. Имам първия прием на протеин, първо не ям въглехидрати, за да не вдигам инсулин

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

4 × 3 =