Как да се концентрираме докато спортуваме

Успехът в спорта може да се сравни с практиката на дзен-майсторите. Необходимо е да се постигне абсолютно пълна концентрация, нито една външна мисъл да проникне във вашето съзнание по време на тренировки или особено на състезания. Всяка външна мисъл неизбежно е изтичане. Един спортист, на границата на силите, притискащи максималното тегло, трябва да бъде разсеян от стотна от секундата и … провал.

За да не се случи това по време на тренировка е необходимо да работите върху концентрацията си. Но в този случай би било по-точно да се каже, че цялото обучение трябва да бъде съзнателно концентрирано действие. Всеки подход към даденото упражнение трябва да се извърши така, сякаш това е най-важният подход, сякаш съдбата ви зависи от неговото изпълнение.

Резултатът от обучението с използването на максимална концентрация няма да отнеме много време. Нещо повече, след като сте се обучили за известно време, ще разберете, че това е единственият начин да се обучите и всички други начини за физическо натоварване на сериозно обучение са без значение.

Лигандрол

Ако по една или друга причина спортистът не успее да постигне максимална концентрация в упражнението, то служи като предупредителен сигнал на тялото – или нещо не е наред в методологическата част:

претрениране, невъзстановяване;
или няма необходимия емоционален баланс;
или лоша мотивация.

Степента на концентрация може да варира в зависимост от обстоятелствата в ежедневието. Възможно е, в името на обучението, да се наложи да коригираме ежедневието. Друго важно обстоятелство: по време на тренировката трябва да изгоните външни мисли. На първо място, обучението, разбира се, е невъзможно да се концентрираме изцяло. С течение на времето, когато придобиете опит и състезателен опит, способността да се концентрирате ще стане автоматична.

Има ситуации, в които спортистът неадекватно възприема тренировъчния товар, той му изглежда извън пределите на възможното. Това е проява на психологическа слабост. Винаги трябва да се концентрирате върху това, което е от значение за тази конкретна тренировка. Използвайте механизмите, които са присъщи на нас по природа.

Известно е, че адреналинът подобрява работата. „Натискането“ на десния бутон в мозъка ви може да предизвика съответна физиологична реакция и адреналинът ще свърши работата си. Ако трябва да тренирате усилено, кажете си: “Ще ми бъде много трудно, трябва да издържа!” Само по този начин можете да постигнете високи резултати и добро представяне.

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 × 1 =