Пропорции и измервания в културизма – как точно да определим обиколката на бедрата, гърдите, талията и други показатели

Сред начинаещите културисти е широко разпространено мнението, че основното в културизма е телесното тегло. Колкото по-голям е мускулният обем, толкова по-добре. Всъщност правилните пропорции са показател за успешен спортист. Често спортистите с по-малки обеми превъзхождат по-масовите опоненти поради хармоничния бодибилдинг.

Най-желаният тип фигура е „обърнат триъгълник“ – широк раменен пояс и тясна талия. Следователно, повечето мъже са склонни към точно такива пропорции, напълно забравяйки за останалите параметри.

Разработени са много системи за изчисляване на „идеалните“ антропометрични показатели на мъжките културисти. Нека анализираме най-простата техника. Като начало трябва да измерите обиколката на гърдите си с сантиметър. Да предположим, че този параметър е 100 cm, и изчислете останалите стойности.

Тазът 90% от обема на гърдите = 90 см. Талия 75% от обема на гърдите = 75 см. Хип 60% от обиколката на таза = 54 см. Шията 60% от обиколката на бедрото = 32,4 см. Предмишница 30% от обема на гърдите = 30 см Врат 38% от обема на гърдите = 38 cm

Можете също така да използвате таблицата, съставена от легендарния канадско-американски треньор, основателя на състезанието „Мистър Олимпия“ и основателя на Международната федерация по културизъм – Джо Вейдър. За да определите пропорциите, трябва да изчислите индивидуален коефициент. За целта разделете теглото (kg) по височина (cm) и сравнете получената стойност с данните по-долу.

лигандрол
Измервайки собствените си пропорции и сравнявайки ги с която и да е от таблиците по-долу, можете да определите „изоставащите“ части на тялото. Въз основа на получените стойности се препоръчва да се изгради план за обучение.

Женски пропорции Модерните момичета са склонни да изглеждат възможно най-стройни. Следователно класическият културизъм сред нежния пол не е твърде популярен. Но бодифитингът, дисциплина, насочена към хармоничното развитие на женското тяло без набор от екстремна мускулна маса, стана много разпространен.
В този спорт няма ясни пропорции и тегловни категории, както в мъжкия културизъм. Спортистите се оценяват строго визуално.

Единствената градация на участниците е растеж (158 см / 163 см / 168 см / над 168 см). Но дори и такива улеснени условия за оценка изискват дългосрочно качествено обучение от кандидатите. За момичета, които никога не са се занимавали с бодибилдинг, препоръчваме да обърнете внимание на „фитнес бикините“. Основните показатели в тази дисциплина са атрактивен външен вид, стройна физика, отсъствие на ясно изразен мускулен релеф. Следователно начинаещите спортисти могат да постигнат състезателна форма за кратък период от време. Забележете, фитнес бикини предполага „база“. Тоест, фигурата на момиче по природа трябва да отговаря на определени стандарти: дълги крака, ниско съдържание на подкожна мазнина, правилното съотношение на обема на гърдите, талията, бедрата. Тренировките и диетата трябва само леко да коригират съществуващата форма. Следователно, за съжаление, тази дисциплина не е подходяща за всички. Но тези момичета, които решат да се занимават професионално с фитнес бикини, трябва да вземат предвид следните принципи: Максимална женственост.

Силно развит latissimus dorsi, изпъкнали делти, ъглови квадрицепси са всички показатели за културист. Основната задача на момичетата с бикини е да създадат тънък прилепнал силует без ясно очертани мускули. Затова компетентно подходете към избора на наставник. Най-добре е да се свържете с треньорки за жени, които са се представили директно в категорията фитнес бикини.

Липсата на „кубчета“ по корема. При спортистите по бикини абс не трябва да се откроява. Разбира се, този мускул изисква проучване, но без да създава ясно облекчение. В противен случай момичето може да „излезе“ извън обхвата на категорията и да не попадне в конкуренцията. Затова препоръчваме да се съсредоточите върху статичните пръти и вакуума и най-добре е да откажете усукване на мощност с тежести. Дълги крака. Тъй като общите пропорции се оценяват във фитнес бикини, първото нещо, което съдиите гледат, са долните крайници. Те трябва да са по-дълги от горната част на тялото. Само с такива данни едно момиче може да постигне положителни резултати.
Спортисти с къси крака, дори на големи платформи, винаги ще губят. Момичетата трябва да вземат предвид това, ако ще се занимават професионално с фитнес бикини.

Женствени гърди. В този спорт това е важна част от тялото, тъй като допълва цялостния образ. За съжаление упражненията за увеличаване на обема на гърдата няма да работят. Ето защо, ако нямате атрактивни форми от природата, но искате да изградите спортна кариера в „бикини“, вероятно трябва да помислите за операция за уголемяване (ние само огласяваме предполагаемите пречки и не призоваваме никого да отиде под ножа на хирурга).

Добре развити дупета. Тази част от тялото е една от основните, когато се съди. Можете да имате дълги крака, красив гръден кош, плосък корем, но ако глутеалните мускули изглеждат неразвити, можете да забравите за наградите. Затова всеки „бикинист“, който иска да постигне високи резултати, трябва да изпълнява клякания, издувания и преси на краката. Като кардио е най-добре да използвате джогинг или ходене в степъра.

Ако не искате да сте модел на подиума, просто се опитайте да се доближите до стандарта „90-60-60“, ще бъдете най-подходящи за обща фитнес, аеробика, танци, джогинг, игри на открито, колоездене и т.н.

Add a Comment

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

3 × 2 =